SŁUCHAWKI
Słuchawki – jeden produkt, różne odsłony
Fotograf, który wykonuje zdjęcia e-commerce, doskonale wie, że każdy produkt jest inny – nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie widać różnicy. Podobnie jest w kategoriami produktowymi.
Przekonałem się o tym bardzo dobrze podczas ostatniej sesji reklamowej. Jej bohaterami były słuchawki – bezprzewodowe, nauszne, douszne, True Wireless – od wyboru do… koloru.
Muszę przyznać, że najwięcej pracy miałem w podczas obróbki zdjęć słuchawek bezprzewodowych z pilotem. Jest to produkt, który wymaga dużej ingerencji w procesie postprodukcji. Aby sprostać wyzwaniu, wykonałem większą liczbę zdjęć. Dzięki temu mogłem doklejać ze sobą różne elementy. Pozwoliło mi to w formować je w łatwy sposób w momencie końcowej obróbki.
Chociaż fotografia produktowa sprzętu RTV i audio może wydawać się nudna – jest wręcz przeciwnie. Produkty te mają duży potencjał. Doświadczony fotograf potrafi nie tylko podkreślić ich cechy, ale też przedstawić w sposób działający na wyobraźnię kupującego.
Klient ma duży wpływ na proces tworzenia packshotów
Duże pole do popisu miałem podczas robienia zdjęć produktowych słuchawek bezprzewodowych True Wireless.
W ich przypadku nie ma ograniczeń w postaci przewodów i dodatkowych elementów, które trzeba wyeksponować. Dodatkowo mają estetyczne opakowanie, które daje wiele możliwości aranżacyjnych. W proces tworzenia packshotów zaangażowałem swojego klienta.
Na początek przedstawiłem mu zdjęcie szkic. Zgodnie z jego założeniem słuchawki w ustawieniu podstawowym były zawieszone w powietrzu nad otwartym pudełkiem. W trakcie konsultacji nieco zmieniliśmy podejście. Ostatecznie klient wybrał zdjęcie produktowe przedstawiające pudełko z otwartą klapą i słuchawkami wsuniętymi w gniazda dokujące.
Wykonane zdjęcia produktowe w Poznaniu pokazały, że produkt nie zawsze musi być przedstawiony na białym tle. Słuchawki bezprzewodowe w różnych kolorach pozwoliły na zabawę barwami. W tym przypadku mój klient również miał dużo do powiedzenia. Wybór tła packshotów to jedna z możliwości współpracy ze mną.